Muoviyhdistys ry

logo-nega

Mikä on nimesi:

Yritys ja sen toimiala:
Herrmans Bike Components Ltd.
Herrmans Bike Components Ltd on johtava eurooppalainen edelläkävijä polkupyöräteollisuuden ratkaisujen kehittämisessä. Suunnittelemme ja valmistamme kahvoja, valoja, ketjusuojia, heijastimia ja vannenauhoja. Herrmans Bike Componentsin menestys perustuu kokemukseemme ja osaamiseemme muoviteknologiasta ja pyörän osien suunnittelusta. Herrmansin yli 60 vuoden historia polkupyörien osien kehittämisestä ja valmistamisesta, läheisessä yhteistyössä eurooppalaisten polkupyörävalmistajien kanssa, takaa yrityksemme osaamisen niin tämän päivän tarpeisiin kuin tulevaisuuden haasteisiin. Missiomme on tukea asiakkaitamme parantamaan polkupyörien mukavuutta, turvallisuutta, designia ja käyttökokemusta.

Toimenkuva ja työtehtävät:
Production and Supply Chain Director

Koulutus/tutkinto:
Prosessitekniikan DI Oulun yliopistosta.

Kokemus muovialalta:
Omaan yli 20 vuoden kokemuksen prosessi-, kemian- ja akkumateriaaliteollisuudesta. Maaliskuussa 2022 aloitin työn Herrmans Bike Component:lla nykyisessä tehtävässäni ja kokemukseni muovialalta on pääasiassa tämän reilun vuoden ajalta. Aiemman työuran varrella olen ollut tekemisissä muovien kanssa lähinnä kemikaaliputkistojen materiaalivalinnoissa. Kuluneen vuoden aikana olen ennättänyt paljon muovialasta oppia ja uuden oppiminen onkin jatkuvaa, elinikäinen prosessi.

Mikä sai sinut liittymään Muoviyhdistyksen jäseneksi?
Ensimmäiset kokemukset Muoviyhdistuksestä sain MuoviPlast-lehdestä ja kollegoiden kanssa keskusteluissa heidän suunnitellessa lähtöä Muoviyhdistyksen matkalle K-messuille. Kun kollega ehdotti minun liittymistä jäseneksi niin Muoviyhdistuksestä ja sen toiminnasta oli jo muodostunut positiivinen kuva ja päätös jäseneksi liittymisestä oli helppo.

Mihin toimintaan aiot osallistua ja mitä odotat Muoviyhdistykseltä?
Aikomukseni on osallistua tapahtumiin, koulutuksiin, messuille, seminaareihin jne. ja odotan yhdistyksen kautta saavani uutta ja ajankohtaista tietoa alalta sekä verkostoitumista muiden alan toimijoiden kanssa.

Mikä on mielestäsi kaikkien aikojen paras muovikeksintö?
Tämä on vaikea kysymys, muovista on valtava määrä merkittäviä keksintöjä ja sovelluksia. Ehkä merkittävimmät keksinnöt ovat jotain ihmisten elämän laatua parantavia lääketieteen sovelluksia, mutta kolmen lapsen isänä valitsen tähän kuitenkin niinkin arkisen, tietyssä vaiheessa elämää helpottaneen, esineen kuin tutti.

Terveisesi MuoviPlast-lehden lukijoille:
Oikein hyvää kevään jatkoa ja kesän odotusta.
Toimialana ollaan yhdessä mahdollistamassa ja toteuttamassa koko Suomen muoviteollisuudelle hyvä tulevaisuus kehittämällä alaa kestävän kehityksen periaatteiden mukaisesti.